Soothing Bell

MINDFULNESS

Tudatos jelenlét 

Aktuális programok és jelentkezés

Mi az a mindfulness?

A mindfulness maga a tudatos jelenlét. Tudatosan jelen vagyunk abban, ami itt és most történik velünk – a testünkben és a tudatunkban. Amikor belső történéseinkre figyelünk, lehetőségünk nyílik rá, hogy tetten érjük az automatikus reakcióinkat – ha pedig ez megtörténik, esélyt kapunk rá, hogy kilépjünk a programozottság világából, és tudatos döntéseket hozzunk. A mindfulness azoknak szól, akik nyitottabb, őszintébb életre vágynak.

 

Mi az MBSR?

MBSR = Mindfulness-Based Stress Reduction, azaz mindfulness alapú stresszcsökkentő program, amely egy Jon Kabat-Zinn és munkatársai által kidolgozott 8 hetes tanfolyam, amely ötvözi a buddhista meditációs tradíciót, a hatha jógát és a modern tudományos ismereteket, különösen a stresszelméleteket és a neurológia legfrissebb eredményeit.

 

Neked szól ez a program, ha

  • a stressz erősen meghatározza a mindennapjaidat;

  • folyamatosan agyalsz, pörögsz és nehezen kapcsolsz ki;

  • nem igazán tudsz annak örülni, ami van;

  • azt érzed, az élet csak elrohan melletted;

  • érdekel a meditáció és megtanulnád az alapjait.

 

Az MBSR programok eredményességét számos tudományos kutatás támasztja alá. A résztvevők már a 8 hét után érezhető változásokat érzékelnek. Néhány példa ezek közül: nyugodtabbá, megfontoltabbá válhatnak, felismerhetik a stresszt okozó mintázataikat és tudatosabb döntéseket hozhatnak, csökkenhetnek a stressztüneteik (pl. alvászavar), csökkenhet a fájdalomérzet, könnyebben mehet az elengedés stb. Összességében kevesebb szenvedéshez vezethet a program.

 

Az MBSR a szó hagyományos értelmében nem terápia, még csak nem is tanácsadás, inkább önmagunkkal való törődés. Jon Kabat-Zinn szerint, aki meditál, az önmagát gyógyítja.

Milyen témákkal foglalkozunk egy 8 hetes MBSR programon?

  • Bevezetés a mindfulnessbe. ’Automata pilóta’ üzemmódunk és annak hatásai az életünkre.

  • A tudatos jelenlét „Hogyan?”. Észlelésünk és a stressz kapcsolata.

  •  A jelenlét öröme. Viszonyunk a kellemeshez.

  • Kíváncsiság és nyitottság: odafordulás a nehézségeinkhez és a tapasztalataink teljeségéhez.

  • Tudatos válaszadás a stresszre. Új utak keresése.

  • A kommunikáció tudatossága. Békés viszony önmagunkkal és másokkal.

  • Tudatos életmód kialakítása, tudatos döntések.

  • Hogyan tudnék gondoskodni önmagamról? Hogyan tovább?

Mire számíts, ha csatlakozol?

8 héten át hetente egyszer tartunk egy 2,5 órás foglalkozást, s szinte minden héten megtanulunk és gyakorolunk egy-egy meditációs technikát. Emellett gyakorlati tudást is szerzünk a tudat és az érzelmek működéséről. Bár ez csoportos tanulási forma, de a munka lényegi részét mindenki otthon, önmaga végzi, az egyes technikákat mindenki egyedül gyakorolja. Akkor érdemes csatlakoznod, ha a tanfolyam időtartama alatt a hét legalább hat napján napi minimum 30 percet tudsz önmagadra szánni. Akkor érdemes eljönnöd a tanfolyamra, ha ezt tudod vállalni.

 

Fontos az elköteleződés: csak akkor derülhet ki, hasznos-e számunkra ez a módszer, ha mindennap, rendszeresen, több héten át gyakorolunk. Ha izmokat akarunk növeszteni, kitartóan kell sportolnunk. Ha tudatosságunkat, tudatos jelenlétünket akarjuk erősíteni, akkor hasonló kitartással kell a meditációkat is gyakorolnunk. Mire vége a tanfolyamnak, egészen biztosan tapasztalni fogunk valami változást az életünkben. Valamint kialakul egy elképzelésünk arról, hogy mely technika vagy mely technikák a leghasznosabbak a számunkra, és hosszú távon abban, azokban mélyülünk el.

Technikai információk:

  • A csoport létszáma maximum 8 fő (minimum 4 fővel indul a csoport)

  • A tanfolyam online formában kerül megtartásra, Zoom platformon. Az online kapcsolathoz szélessávú internetkapcsolat, kamerával (!) és mikrofonnal felszerelt számítógép (laptop, tablet, esetleg telefon) szükséges. A foglalkozások idejére zavartalan környezetre is szükséged lesz.

  • A programot megelőzően minden résztvevővel lesz egy rövd, előzetes beszélgetés (telefonon vagy online platformon).

  • A tanfolyam díja, amelyért az online alkalmakon túl hanganyagokat és egy 90 oldalas résztvevői munkafüzetet is kapsz. :

    • A tanfolyam díja: 60.000 Ft

    •  Amennyiben jó anyagi helyzetben vagy, és támogatnád a kedvezményes résztvételt valaki számára: 75.000 Ft

    • Kedvezményes ár: 45.000 Ft (ez a lehetőség diákoknak, nyugdíjasoknak, munkanélkülieknek szól elsősorban, de ha egyéb nehézséged van, ami miatt ezt a kedvezményes árat vennéd igénybe, kérlek keress bizalommal!).

  • A program mindig ugyanabban az időpontban kerül megtartásra 8 héten keresztül.

Buddha

 

Aktuális

MBSR program

​8 hetes MBSR tanfolyam indul 2021. április 15-én: 

  • A program tervezett időpontjai: 2021. ápr. 15., ápr. 22., ápr. 29., máj. 6., máj. 13., máj. 20., máj. 27., jún. 3.

  • A program mindig ugyanabban az időpontban kerül megtartásra 8 héten keresztül csütörtök délután 17.30-20.00 között.

  • A 8 alkalmon túl a tanfolyam alatt egy gyakorló félnapon is lesz lehetőséged részt venni. Ez egy szombat délelőtti alkalom lesz. Tervezett időpontja: május 15. szombat, 9.00-12.00.

További információkért keressen nyugodtan:

Kun Andrea

+36 20 777 0670

andrea.1.kun@gmail.com 

 
Senior Couple Doing Yoga

„Mindenkinek javaslom a tanfolyamot, aki úgy érzi, hogy elveszik a mindennapokban, az események elsodorják és nincs kontrollja felettük. A tanfolyam segít abban, hogy megtanuljunk megállni és csak magunkra figyelni, miközben kapcsolatba kerülünk az érzéseinkkel, az érzeteinkkel. Ehhez nemcsak gyakorlati tapasztalatot, de elméleti tudást is kapunk. A 8 alkalom pedig elegendő arra, hogy ez ne csak egy pillanatnyi fellángolás legyen, hanem a mindennapjaink részévé váljon.”

KA

  • Grey LinkedIn Icon
  • Grey YouTube Icon

Kun Andrea

Budapest, Velencei-tó és Székesfehérvár

+36 20 777 0670 

andrea.1.kun@gmail.com

© 2019 by Andrea Kun. Proudly created with Wix.com